Varumärkesutveckling

Vi ser det så här: ett varumärke är allt ett företag eller en organisation gör, är och säger. Det handlar alltså om både verksamhet, organisation och kommunikation. Och det handlar om ett löfte. Bara genom att leva upp till sitt löfte kan ett varumärket bygga upp ett starkt förtroende som skapar lojala kunder – så kallade brand fans. Det är något av det mest värdefulla ett företag eller en organisation kan ha!

När vi hjälper en kund att utveckla sitt varumärke så utgår vi alltid ifrån det viktiga varumärkeslöftet. Vad lovar vi omvärlden och hur kan vi leverera på detta löfte? Starka varumärken lovar det de kan hålla. Men levererar gärna lite utöver förväntningarna. Det vill även vi göra.

Vi arbetar vi enligt beprövade modeller och teorier med fast förankring i verkligheten och i nära samarbete med våra uppdragsgivare. Vi ställer mängder av frågor och är noga med att sätta oss in i företagets verksamhet och utmaningar. Och just detta uppskattar våra uppdragsgivare.

Tillsammans med Martin Nordlinder driver jag Workshops i varumärkesutveckling. I workshops på plats hos dig arbetar vi tillsammans fram innehållet i en varumärkesplattform utifrån ett antal givna rubriker, både snabbare och bättre än många konsulter har förutsättningar att få till. Och det finns fler fördelar.

Tack vare workshop-formatet blir du mer engagerad i och får större förståelse för plattformen. Vi lär känna varumärket på plats vilket gör att innehållet blir relevant och på riktigt. Eftersom olika frågeställningar kan diskuteras direkt går det mycket snabbare. Och snabbare är i det här fallet faktiskt billigare.

Läs mer om vår idé på varumarkesutveckling.nu